ul. Tadeusza Rejtana 1, 64-100 Leszno (65) 526-75-95, (65) 526-80-53 sekretariat@sp13leszno.com.pl

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi im. Króla Stanisława Leszczyńskiego w Lesznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi im. Króla Stanisława Leszczyńskiego w Lesznie.

Data publikacji strony internetowej: 2019-02-02.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: nie aktualizowano.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Strona internetowa jest niezgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na adres elektroniczny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (65) 526-75-95, (65) 526-80-53. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/content/jak-zglosic-sie-do-rzecznika-praw-obywatelskich

Dostępność architektoniczna:

1. Przy wejściu głównym znajduje się podjazd dla wózków. Schody posiadają antypoślizgową nawierzchnię, poręcze po jednej stronie, pierwszy i ostatni stopień w biegu nie są oznaczone w sposób kontrastowy względem powierzchni schodów (zarówno kolorystycznie, jak i dotykowo). Schody są naturalnie oświetlone w taki sposób, aby poszczególne stopnie były dobrze widoczne.

Wejście do obiektu jest jasno oświetlone, szerokie i bez fizycznych przeszkód. Strefa wejścia/wyjścia do obiektu jest miejscem, w którym może koncentrować się znaczna liczba osób. Strefa wejściowa posiada nieograniczoną przestrzeń wejściową o powierzchni min. 150x 150 cm do strony otworzonych skrzydeł drzwi i min. 120x120 cm od strony przeciwnej.

Drzwi do obiektu są bezprogowe, nie są automatycznie rozsuwane, nie posiadają siłowników wspomagających otwieranie. Szerokość drzwi powyżej 90 cm. Na drzwiach wykonanych ze szkła umieszczono pasy o kontrastowym kolorze.

Obiekt posiada zadaszenie nad wejściem chroniące przed opadami.

2. Budynek ma jedną kondygnację. Korytarze bez zbędnych przeszkód architektonicznych, mają szerokość umożliwiającą mijanie dwóch osób na wózkach. Posadzka korytarzy nie jest antypoślizgowa. Zastosowano kontrastowe barwy pomiędzy podłogą a ścianami, a także drzwiami wejściowymi do pomieszczeń.

Drzwi (numery) do pomieszczeń nie są oznaczone w sposób kontrastowy wobec przestrzeni, na której się znajdują. Nie są oznakowane w alfabecie Braille’a lub druku wypukłym.

W korytarzach nie umieszczono tablic informacyjnych i strzałek kierunkowych.

3. W holu wejściowym nie ma informacji wizualnej przedstawiającej rozmieszczenie pomieszczeń, toalety. Nie ma także tyflografiki z planem budynku. Szkoła nie posiada infomatu, ani infokiosku dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

W holu wejściowym znajdują się miejsca do odpoczynku – ławki.

Punkt informacyjny (sekretariat) został zaprojektowany w taki sposób, by można było z niego skorzystać nie tylko w pozycji stojącej, ale też w pozycji siedzącej. Jest możliwość dojechania wózkiem do kontuaru frontem i skorzystania z powierzchni blatu.

Punkt nie jest wyposażony w pętlę indukcyjną dla osób słabosłyszących.

Personel obiektu jest przeszkolony z obsługi osób z niepełnosprawnością.

4. Szkoła posiada miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością blisko wejścia do obiektu. Miejsca są oznakowane zgodnie z przepisami oraz nie są ograniczone przeszkodami terenowymi.

5. Szkoła umożliwia wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.

6. W instytucji nie istnieje możliwość zapewnienia osobom głuchym usług tłumacza języka migowego na miejscu lub zdalnie.

Istnieje możliwość komunikacji w innej formie wskazanej przez osobę ze szczególnymi potrzebami – np. przez e-mail, SMS albo pisząc na kartce.

Nie ma możliwości złożenia wniosku w formie filmu w PJM (polski język migowy), który następnie zostanie przetłumaczony na język polski, podobnie jak odpowiedź na wniosek.